Módní značky #3 KAIA ELITE - čepice & čelenky šetrné k životnímu prostředí

08.04.2023

KAIA ELITE  je značkou, kde se absolutně nic nepodcenilo, což jde od samého začátku vidět na oblíbenosti jejich výrobků. KAIU můžete aktuálně vídat na MINT MARKETECH nebo v kamenných prostorách PLACE STORE BRNO. To samo o osobě už je velký úspěch! Dostat se totiž mezi prodejce, kteří pod těmito známými platformami mohou nabízet své zboží, není vůbec samozřejmostí. Mnoho značek, které znám, tuto možnost nedostalo ani po 10-ti letech svého působení, avšak KAIE se to podařilo v řádu pár měsíců. GRATULUJI!  

PŘÍBĚH ANEB JAK TO CELÉ ZAČALO

Pomáhal jsem vzniknout už spoustě českých módních značek, ale tahle spolupráce začala, dalo by se říct, dosti netradičně. Naše úspěšná cesta odstartovala roku 2019, kdy mi došel tento e-mail: 

Dobrý den,

měla bych zájem o individuální kurz v rozsahu 1 lekce, a to bych chtěla zvládnout konstrukci střihu a ušití dětské čepice. Sháním lektora, který je precizní. Mám za sebou základní kurzy šití, no i přes mou snahu se mi dosud nepodařilo dceři pěknou čepici ušít. Pokud budete mít čas, tak se mi prosím ozvěte.

S pozdravem
Jana Š.

Paní jsem odepsal a domluvili jsme si termín kurzu šití. V den kurzu paní přivezl manžel, což nebylo nic zvláštního, ale uvnitř krejčovství se začal chovat na můj vkus dost podivně. Zkoumavě a řekl bych až nejistě se rozhlížel po dílně, showroomu i po mně. Začal se vyptávat prazvláštní dotazy a já si v duchu říkal: ach, už chápu, pan manžel si mapuje terén. Ženu dovezl na individuální kurz šití, bude tam sama. Nebude tam s lektorkou, jak je to běžné, ale s lektorem, tak je potřeba udělat důkladný průzkum, jestli je to bezpečné... Když uplynulo 10 minut, vypadalo to, že jsem bezpečnostní prověrkou prošel a pan manžel naznal, že se může vzdálit. S paní Janou jsme osaměli a konečně jsme mohli zahájit kurz, jehož náplní bylo ušití dětské čepice. Paní Jana mi ukázala ilustrativní fotku čepice, abych viděl typ, který se ji líbil. Přála si, abych ji na takovou čepici pomohl vytvořit střih a společně jsme ji krok za krokem ušili. Musím říct, že paní Jana byla hodně zvídavá a chtěla se toho dozvědět co nejvíce, nejen o šití čepic, ale o všem, co se šití týče. Například se hodně zajímala i o to, jak pomáhám s vývojem módních značek, což u běžných kurzistů nebývá obvyklé. Většinou se totiž zájem kurzistů točí především kolem výrobků, které zrovna šijeme a které se zrovna učí, aby je následně zvládli ušít sami doma a nechtějí ztrácet svůj vyměřený čas ničím jiným. Ale zpět k paní Janě. Celý kurz jsme zvládli na jedničku a Jana si odvezla spoustu nových vědomostí a čepici pro svou malou dceru, což bylo jejím hlavním cílem. Alespoň tehdy jsem si to myslel!

O dva měsíce později mi došel další e-mail s žádostí, jestli by mě Jana s manželem mohla pozvat na kávu, přičemž mi chtěli přednést nabídku k dlouhodobé spolupráci.

Při vzájemném posezení se ukázalo, že vše od samého začátku bylo jinak, než se mi zprvu zdálo. Manželé mi přednesli jejich obchodní záměr vyrábět lokálně precizně ušité čepice a čelenky. Hlavní důraz měl být kladen na udržitelnost a maximální ohleduplnost k životnímu prostředí. Manželé měli vše tak důkladně promyšlené i předpřipravené, že jsem zíral.

Z původně žárlivého a podezřívavého manžela se nám tedy vyklubal obchodní partner, který tehdy měl pouze zájem prověřit si odborníka a jeho výrobu, pro budoucí spolupráci.

Většina zakladatelů módních značek přijde pouze s myšlenkou, že chce svou módní značku, ale tím to začíná i končí. Nemají koncept, pro koho má být značka určena, nemají ponětí, jak by jejich výrobky měly přesně vypadat, ani z jakých materiálů budeme šít. Také nemají představu o tom, jakým způsobem budou značku dostávat ke svým klientům a tedy prodávat.

To vše u značky, kterou již manželé oficiálně založili, bylo však už v procesu nebo dokonce připravené, čímž jsem byl velmi překvapen. Ačkoliv to ode mě nemusí znít hezky, tak tohle jsou často věci, které už předem očekávám, že z většiny odedřu já a zakladateli to jako různé varianty už jen servíruji na stříbrném podnose.

Název nové módní značky byl KAIA ELITE a když se mě ke konci naší schůzky manželé zeptali, jestli mám zájem se na značce podílet, velmi rád jsem souhlasil.
Kdo by teď čekal, že do týdne byla našita hromada čepic a čelenek, ten by se hluboce mýlil. Jak později prohlásili i sami manželé, nečekali, že vše zabere tolik času, než se dostaneme do finále. Na KAIA ELITE se totiž vše hnalo k dokonalosti a kompromisy byly něco, co nepřicházelo v úvahu. Ačkoliv se to zdá neuvěřitelné, za podobou čepic a čelenek jak je znáte dnes, byl skoro rok příprav. Vytvořilo se 32 střihů a aby se mohly otestovat, našilo se přes 41 kusů prototypů, což byl výzkum rozsahu, který by strčil do kapsy i výzkum vedoucí k tvorbě vakcíny proti covidu...

Ale stálo to za to!

PS: Čepice a čelenky můžete zakoupit na e-shopu www.kaiaelite.cz nebo osobně v kamenné pobočce PLACE STORE BRNO.

JEŠTĚ PÁR KOUSKŮ NA UKÁZKU!